Liczymy do 10
Podkładka przeznaczona jest dla dzieci w wieku 4–6 lat.
Pomaga w poznawaniu liczb od 1 do 10 i w zrozumieniu pojęcia liczby w ogóle.
Pola przypominające duże przyciski podzielono na dwie części.
W górnej – umieszczono proste rysunki interpretujące poszczególne liczby naturalne,
np. dziewięć żółwi przy dziewiątce czy dwie myszki przy dwójce.
W dolnej zaś ponownie zilustrowano każdą liczbę – tym razem za pomocą wyprostowanych palców dłoni.
Dzięki temu dziecko może więc łatwiej zrozumieć pojęcie więcej i mniej, bo może naśladować interpretację
liczby własnymi rękami.
Na środku przycisku – w kółeczku – jest zapis cyfrowy każdej liczby, więc przy dziesiątce pojawia się zero…
(Tu można bardziej zainteresowanych wdrażać nawet w zapis liczb dwucyfrowych).
*Użytkowe walory podkładki są jej kolejnym atutem: jest wykonana na gumowanej piance
dobrze stabilizującej ją na biurku, na wierzchu pokrywa ją przezroczysta matowa folia
– przyjemna w dotyku – po której nawet można pisać pisakiem i ścierać potem zapiski.
https://demart.com.pl/podkladki-na-biurko/72-liczymy-do-10-podkladka-na-biurko.html
Historia w szkole podstawowej jest obecna od klasy czwartej do ósmej.
A ponieważ repetytorium obejmuje wszystkie ważne tematy uwzględnione w podstawie programowej,
to może zastąpić aż pięć podręczników.
Każdy temat jest tak rozplanowany, żeby był od razu do ogarnięcia wzrokiem (na dwóch sąsiednich i jednocześnie widocznych stronach).
Ma być rodzajem „ściągawki” wyjaśniającej i podsumowującej najważniejsze informacje dotyczące konkretnego wydarzenia
czy też procesu historycznego. Wiele zagadnień ilustrują i wyjaśniają mapy oraz bogata ikonografia.
Często do map i innych elementów ilustracyjnych odnoszą się zadania, które mają nakierować ucznia
na utrwalenie najważniejszych faktów.
Odpowiedzi zapisano „do góry nogami”, by najpierw skłonić ucznia do samodzielnych przemyśleń i dać mu możliwość sprawdzenia
poprawności własnego rozumowania. Najważniejsze informacje są zapisane pismem pogrubionym i/lub kolorowym.
Podsumowania są utrzymane w kolejności chronologicznej i zawierają wyjaśnienia przyczynowo skutkowe
omawianych wydarzeń i procesów. Na końcu repetytorium jest sprawdzian (wraz z omówieniem i rozwiązaniami)
wykonany na podstawie wzorcowych testów Centralnej Komisji Egzaminacyjnej.
Podpowie kandydatowi do szkoły średniej czy dobrze opanował materiał z przedmiotu na poziomie szkoły podstawowej.
To znakomita pomoc, którą uczniowie mogą wykorzystywać samodzielnie, a także z udziałem dorosłych.
https://demart.com.pl/repetytoria-szkola-podstawowa/25-historia-repetytorium.html