Nagrody

Musisz być zalogowany aby móc wymieniać punkty na nagrody
1100 pkt/szt
Święty na polu chwały
Święty na polu chwały
1100 pkt/szt

Ks. Vincent Robert Capodanno był amerykańskim duchownym, wychowanym w duchu patriotyzmu i umiłowania wolności. Po latach spędzonych na misjach zgłosił się na ochotnika do Korpusu Kapelanów armii Stanów Zjednoczonych, aby stanąć ramię w ramię z tymi, którym w Azji przyszło walczyć z największym wrogiem wolności - komunizmem. Wielkiej duchowej siły i ogromnego męstwa dowiódł najpełniej w ostatnich chwilach swojego krótkiego, życia, kiedy nie bacząc na krążące wokół widmo śmierci i na własne rany, rzucił się wprost w sam środek bitwy, aby opatrywać rannych, dodawać otuchy tym, których opuściła odwaga, i wreszcie udzielać ostatniej posługi konającym żołnierzom...

źródło: https://www.empik.com/swiety-na-polu-chwaly-pompowski-tomasz,p1091136171,ksiazka-p
[02.10.2018]
1800 pkt/szt
Nowe życie i miłość HARDCORE
Nowe życie i miłość HARDCORE
1800 pkt/szt

Chcesz być szczęśliwy? Tutaj, na ziemi? A może życie właśnie stawia Cię pod ścianą? Nie próbuj głową przebić muru, tylko... i właśnie o tym opowiadają:
- EKS, który kiedyś, zanim wstał z łóżka, musiał zapalić zioło i tak „pchał” dzień za dniem, zastanawiając się, „po co to wszystko”,
- KS. KUBA BARTCZAK, który ministrantem był tylko przez tydzień,
- HIOB, którego życie zostało złożone w ofierze podczas rodzinnego paktu ze Złym,
- WIECZNY, który nie potrafił być ani mężem, ani ojcem,
- ARKADIO, który jako nastolatek narobił sobie ogromnych długów i wciąż „szedł w nieznane”,
- POISON, który bił się albo wchodził na słupy wysokiego napięcia – żeby pokazać, co potrafi.

Łączy ich to, że spotkali Jezusa…

Jeżdżą teraz w różne miejsca, dzielą się tym, co sprawiło, że ich życie nabrało sensu. Chcieliby, żeby każdy – bez wyjątku – miał pewność, że WARTO ŻYĆ. Jestem im bardzo wdzięczna, że opowiedzieli i mi, i Tobie o swoich doświadczeniach. Wcale nie obiecują, że będzie łatwo, bo życie to HARDCORE.
Autorka
źródło: https://www.znak.com.pl/kartoteka,ksiazka,31002,Hardcore-Nowe-zycie-i-milosc
[02.10.2018]
6900 pkt/szt
Pismo Święte
Pismo Święte
6900 pkt/szt

Biblia Tysiąclecia to najpopularniejsze narodowe wydanie Pisma Świętego. Zawiera jedyny polski tekst Pisma Świętego, zatwierdzony do stosowania w liturgii przez Konferencję Episkopatu Polski, przystępne komentarze - przypisy, mapy oraz podręczny słownik biblijny. Biblia - "Księga Życia" - Verba Sacra - jest bez wątpienia najwspanialszym z dzieł w historii świata, bestsellerem wszechczasów.

Polskie tłumaczenie z języków oryginalnych, znane pod historycznym już tytułem Biblia Tysiąclecia jest szczególnym znakiem obecności Boga i Jego Objawienia w najnowszej historii naszego narodu. Zachęcamy do ożywienia  i umocnienia osobistego kontaktu z Bogiem, zapraszając do sięgnięcia po nowe, piąte wydanie Biblii Tysiąclecia. Idea ta wychodzi naprzeciw wezwaniu Kościoła zarówno do jak najczęstszego kontaktu ze Słowem Bożym, jak i do radosnego dzielenia się Dobrą Nowiną ze wszystkimi. Jak napisał Ojciec Święty: "W ten sposób jeszcze większa rzesza ludzi będzie miała dostęp do Słowa Bożego, które jest «mocą Bożą ku zbawieniu dla każdego wierzącego» (Rz 1,16)."

Biblia stanowi konstytutywną i egzystencjalną podstawę misyjnego posłannictwa Kościoła od początku jego istnienia. Jest stale obecna w liturgii, katechezie i ewangelizacji. Sobór Watykański II (1963-1965) proponując odnowę Kościoła akcentuje potrzebę wzięcia do ręki przez wszystkich wierzących - duchownych i świeckich - Pisma świętego. W konstytucji soborowej o Objawieniu Bożym w nr 21-25 czytamy: "Kościół miał zawsze we czci Pisma Boże, podobnie jak samo Ciało Pańskie...

Wierni winni mieć szeroki dostęp do Pisma świętego... sobór prosi wszystkich wiernych, by przez częste czytanie Pisma świętego nabywali wzniosłego poznania Jezusa Chrystusa". Jan Paweł II przekazując w roku 1984 Biblię Tysiąclecia młodzieży akademickiej pisał: "Przekazując Młodzieży Akademickiej w Polsce Biblię Tysiąclecia życzę, aby odnajdywała w niej Chrystusa, który jest Prawdą, Drogą i Życiem", a obecnie przygotowując Kościół na Jubileusz 2000 roku w liście apostolskim Tertio millennio adveniente (40) pisze: "Aby poznać prawdziwą tożsamość Chrystusa, chrześcijanie powinni powrócić z odnowionym zapałem do Biblii". O. Augustyn Jankowski OSB - w imieniu Redakcji Naukowej - napisał o piątym wydaniu Biblii Tysiąclecia: "Już ponad 40 lat minęło od ukazania się Biblii Tysiąclecia. Kolejne jej wydania, zwłaszcza Nowego Testamentu, zaznaczały się stale rosnącą liczbą zmian ulepszających bądź wierność przekładu, bądź wstępy do ksiąg i przypisy. W tym okresie ukazywało się w prasie sporo recenzji BT, mniej lub bardziej krytycznych, a do Redakcji Naukowej napływało wiele listów z uwagami lub propozycjami zmian. Z drugiej strony minione lata zaznaczyły się postępem w takich dyscyplinach pomocniczych dla biblistyki, jak: archeologia, historia, krytyka tekstu i filologia biblijna, nie mówiąc już o postępie w zakresie egzegezy. Nadto pojawiły się w tym czasie nowe dokumenty Urzędu Nauczycielskiego Kościoła dotyczące tej dziedziny. Wreszcie ukazało się wiele zupełnie nowych przekładów Biblii na języki współczesne. Wszystko to skłoniło Redakcję Naukową, w porozumieniu z Wydawnictwem Pallottinum, do podjęcia gruntownej rewizji tekstu BT pod każdym względem, w duchu zapoczątkowanego przez II Sobór Watykański dzieła aggiornamento. Na spotkaniach obu zespołów zwiększono w tym celu osoby skład Redakcji Naukowej oraz ustalono wytyczne podjętej rewizji.

Niniejsze, piąte, wydanie zawiera następujące zmiany: 1) Wstępy do działów i do poszczególnych ksiąg oraz przypisy unowocześniono odpowiednio do osiągnięć naukowych ostatniego trzydziestolecia i do potrzeb czytelników szukających miejsc równoległych w Biblii; 2) Dokonano zmian merytorycznych samego przekładu w imię większej jego zgodności z tekstem oryginalnym, zwłaszcza hebrajskim w Starym Testamencie, odstępując od zbyt częstego poprawiania go według tekstu Septuaginty, której odmienne lekcje podano w przypisach; 3) Poprawiony i ujednolicony został język i styl przekładu, na szczególną wdzięczność zasługuje tu pani prof. Anna Świderkówna w zakresie konsultacji oraz panie redaktorki Janina Dembska, Maria Nowaczyńska i Maria Przybył. Niech to nowe, gruntownie zmienione wydanie piąte Biblii Tysiąclecia jeszcze lepiej niż poprzednie służy polskiemu czytelnikowi, który pragnie głębiej wnikać w zapisane Słowo Boże."
źródło:https://wydawnictwowam.pl/prod.pismo-swiete-starego-i-nowego-testamentu.6686.htm?sku=19343
[02.10.2018]
7800 pkt/szt
Niepodległa
Niepodległa
7800 pkt/szt

Niepodległa – planszowa gra 100-lecia 
Pierwsza wojna światowa zmęczyła zaborców. Pojawia się szansa na odzyskanie niepodległości. Przenieście się do roku 1918, aby dołączyć do grona mężów stanu. Od Was będą zależały istnienie i przyszły kształt Polski.

Tylko współpracując, możecie wskrzesić Ojczyznę i obronić ją przed wrogami. Czy podejmiecie się tej misji?

Niepodległa to edukacyjna gra planszowa Instytutu Pamięci Narodowej na 100-lecie odrodzenia Polski. Gra poprzez zabawę ukazuje wydarzenia, które doprowadziły do odzyskania przez Polskę niepodległości. Mechanika gry ma charakter kooperacyjny i jest oparta na kościach i kartach. Gra ma dwa warianty: podstawowy (30 min) i zaawansowany (90 min) i jest przeznaczona dla 2 do 4 graczy w wieku od 12 lat.

Akcja gry obejmuje wydarzenia z lat 1910–1920, z naciskiem na okres od wybuchu I wojny światowej do odzyskania niepodległości w 1918 r. Plansza przedstawia obszar przyszłej Polski. Gracze podejmują działania właściwe bohaterom czasów walk o niepodległość: starają się szerzyć idee niepodległościowe, zabiegać o narodową zgodę oraz umacniać pozycję Polski na świecie. Jeżeli spełnią określone warunki, Polska odzyska niepodległość w wielkim finale 1918 r.

Jednak mimo odzyskania suwerenności Polska może przestać istnieć, jeśli graczom nie uda się stawić czoła decydującym wyzwaniom – konferencji pokojowej w Paryżu, pracy nad utworzeniem nowej administracji państwowej, a także walce o granice, powstaniom w Wielkopolsce i na Śląsku oraz wojnie polsko-bolszewickiej.

Niepodległa to najokazalsza z dotychczasowych gier Instytutu, prawdziwa planszówkowa megaprodukcja na cześć 100-lecia. Gra zawiera 50 elementów drewnianych (w tym 19 specjalnych kości), 110 pięknie ilustrowanych dużych kart do gry i 24 małe, 88 elementów kartonowych oraz 2 instrukcje i broszurę z opracowaniem historycznym.

Niepodległa to pierwsza kooperacyjna gra IPN – gracze nie rywalizują ze sobą, ale wspólnie walczą przeciwko systemowi gry. Taki zabieg ma pokazać, że tylko dzięki wspólnemu wysiłkowi wszystkich, czasem nawet niechętnych sobie działaczy niepodległościowych Polska odzyskała niepodległość – nie byłoby niepodległej Polski bez współpracy różnych opcji politycznych.

Pełny wariant gry – do rozegrania w około 60–90 minut – ukazuje graczom ponad 80 postaci i wydarzeń historycznych, mających ścisły związek z odzyskaniem niepodległości przez Polskę. Wariant prostszy, którego rozegranie zajmuje nie więcej niż 20–30 minut, przeznaczony jest dla edukacji. Podobnie jak pozostałe gry przygotowywane przez Instytut Pamięci Narodowej, także i Niepodległa została pomyślana jako narzędzie edukacyjne. Jednak do rozgrywki nie jest wymagana żadna wiedza – uczestnicy wszystkiego uczą się podczas gry.

Grę na zlecenie Instytutu zaprojektował Jan Madejski. Konsultantem historycznym oraz autorem opracowania dołączonego do gry jest dr Wojciech Markert z Muzeum Józefa Piłsudskiego w Sulejówku. Grę zilustrował Roman Kucharski, który wraz ze studiem Art Sun jest także autorem oprawy graficznej całości. Wydaniem gry i opracowaniem redakcyjnym zajęli się pracownicy Biura Edukacji Narodowej.

źródło: https://ipn.poczytaj.pl/zabawka/niepodlegla-planszowa-gra-100-lecia-praca-zbiorowa,423735
[04.12.2018] 
2000 pkt/szt
W obronie Lwowa
W obronie Lwowa
2000 pkt/szt

W pudełku:

-  instrukcja do gry oraz opracowanie historyczne w trzech językach: polskim, angielskim i ukraińskim 
- plansza do gry 
- 10 żetonów bolszewickiej kawalerii 
- 3 żetony polskich samolotów 
- 1 kość strzału 
- 1 drewniany wskaźnik upływu czasu 
- 10 drewnianych znaczników 
- 1 żeton sowieckiego komisarza (używany tylko w wariancie zaawansowanym) 
- 10 żetonów z numerami pułków (używanych tylko w wariancie zaawansowanym) 
Planszowa gra historyczna, rozgrywająca się podczas wojny polsko-bolszewickiej 1920 r.

Zadaniem 7. Eskadry Myśliwskiej jest powstrzymanie 1. Armii Konnej, która galopuje w kierunku Lwowa. Polscy i amerykańscy lotnicy starają się zatrzymać natarcie bolszewików na linii Bugu. Po raz pierwszy w historii samoloty walczą z uzbrojoną w karabiny kawalerią. Przed 95 laty garstka pilotów powstrzymała wielotysięczną konnicę. Czy dziś uda Ci się powtórzyć ich sukces? 
7. W obronie Lwowa to pierwsza część lotniczej trylogii. Ciąg dalszy historii eskadr noszących to samo "gwiaździste godło" przedstawiają osadzone w czasie II wojny światowej gry 111 i 303.

7. W obronie Lwowa jest grą dla dwóch osób. Zawiera dwa warianty: prosty dla dzieci od 8 roku życia i zaawansowany dla dorosłych.

źródło: https://ipn.poczytaj.pl/zabawka/7-w-obronie-lwowa,424232
[04.12.2018]
 
2500 pkt/szt
Alarm dla Warszawy
Alarm dla Warszawy
2500 pkt/szt

`111` jest planszową grą historyczną przeznaczoną dla dwóch osób. Jej akcja rozgrywa się we wrześniu 1939 r. i odtwarza walkę w obronie polskiego nieba, jaką toczyła m.in. 111 Eskadra Myśliwska. Niemieckie Luftwaffe atakuje stolicę Polski - Warszawę.

Jeden z graczy dowodzi skromnymi siłami polskiego lotnictwa, a drugi atakuje potężnym Luftwaffe. Zadaniem polskich pilotów jest strącenie niemieckich bombowców, zanim dotrą one nad Warszawę. Z pomocą lotnikom przychodzą artyleria przeciwlotnicza i obsługa ukrytych przed Niemcami lotnisk polowych. Dołączona do gry broszura opisuje historię Brygady Pościgowej i bohaterskie wyczyny polskich lotników.

Zadaniem lotnictwa polskiego jest strącenie niemieckich bombowców zanim dotrą nad miasto. Z pomocą Polakom przychodzi artyleria przeciwlotnicza i ukryte przed wzrokiem Niemców lotniska polowe. Również chmury mogą wprowadzić wiele emocji podczas powietrznych pojedynków. Gra `111` nieprzypadkowo nawiązuje do innej planszowej gry historycznej - `303`. W rocznicę 1 września 1939 roku polscy piloci, latający w barwach 111 Eskadry Myśliwskiej, rozpoczęli walkę w słynnym Dywizjonie 303. To właśnie oni zadecydowali o alianckim zwycięstwie w Bitwie o Anglię.

Pudełko zawiera: 
- planszę do gry wzorowaną na polskiej mapie sztabowej 
- 9 dwustronnych żetonów z samolotami 
- 1 żeton polskiej artylerii przeciwlotniczej 
- 3 żetony maskujące 
- 3 kości strzału 
- 1 wskaźnik zużycia paliwa 
- 10 znaczników strzału 
- broszurę z instrukcją i opracowaniem historycznym

Wiek: od 10 lat; czas gry: 30 min.

Ilość graczy: 2.

Gra `111` rozwija zasady sprawdzone w grze `303`, wydanej w 2010 roku. W planszowej bitwie o Anglię szanse na zwycięstwo były mniej więcej równo rozłożone pomiędzy graczy. Tutaj wygrana Polaków jest dużo trudniejsza - mówi Karol Madaj, współautor gry. Te gry mają do datkowy walor edukacyjny: jeżeli pozna się je obie, wtedy dobrze widać, z jak trudnym zadaniem musieli zmierzyć się polscy piloci na rok przed bitwą o Anglię. Zresztą ci sami ludzie, którzy walczyli w barwach 111 Eskadry Myśliwskiej, stanowili potem pierwszy skład sławnego Dywizjonu 303, i dlatego taki, a nie inny tytuł gry - dodaje Madaj.

źródło: https://ipn.poczytaj.pl/zabawka/111-gra-planszowa-praca-zbiorowa,265114

[04.12.2018]